מה צריך ללמוד כדי לעסוק בייעוץ משכנתא

אם אתם חולמים לקנות את הבית הראשון שלכם ואתם חוששים ממחדל למשכנתא אך אין לכם מושג מאיפה להתחיל, שירותי ייעוץ דיור יכולים לעזור לכם להבין את פרטי מצבכם הכלכלי. HUD – יועצים מאושרים הם מהימנים ומנוסים, ויועצי דיור ברחבי הארץ יכולים לספק לכם את המידע הדרוש לכם בכדי לקנות בית בזול ככל האפשר – בצורה יעילה ובמחיר סביר. יועצי דיור זמינים דרך הלשכה להגנה פיננסית על הצרכן (CFPB), וחלקם מתמחים בייעוץ משכנתא, קווי אשראי ביתיים (HELOC) או הלוואות בכרטיסי אשראי. שירות יועץ המגורים שלך יכול לעזור לך להחליט אילו אפשרויות מתאימות ביותר עבורך, באילו אפשרויות אתה מעוניין ולמה להיערך כשאתה הופך להיות רוכש דירה בפעם הראשונה, כמו גם לעזור בתכנון פיננסי.

כל יועצי החזר המשכנתא נדרשים לנקוט בשיטות ספציפיות כדי להבטיח שתקבל ייעוץ באיכות גבוהה ותגן עליך מפני הונאות והתעללות.

לדוגמא, חלק מהמלווים עשויים לדרוש ייעוץ מרוכש דירות לפני רכישת נכס. הבקשה לייעוץ מלא עשויה להיות בצורת "ייעוץ לפני הרכישה" או צורות ייעוץ אחרות, כגון מכתב כוונות.

עמותות המעוניינות להפוך למרכז ייעוץ שאושר על ידי HUD אינן רשאיות להציע ייעוץ לדיור מחוץ לקהילה שלהן

הקונגרס הקים משרד ייעוץ דיור מרכזי ב- HUD לפקח על תוכניות HUD לשיכון ופיתוח עירוני (HUD) ותכנית סיוע בדיור (HAP). ההשתתפות בתכנית הייעוץ לדיור ב- HUD אינה מחויבת רק עבור ייעוץ עיקול וחסרי דיור, אלא גם על ייעוץ משכנתא יקר עם הנושאים הנדרשים המסופקים על ידי יועצים המאושרים על ידי HUD המספקים ייעוץ לבעלות על בתים. סוכנויות אלה עשויות לגבות תשלום עבור ייעוץ בכל אחת מהנושאים הנ"ל, וכן ייעוץ אחר כגון תכנון פיננסי וחינוך פיננסי.

הממשלה הפדראלית התחייבה לנהל 853 מיליון דולר לניהול שכנות אמריקה ולהרחיב את יכולת הייעוץ לשירותי ייעוץ מוסמכים של HUD. תוכניות לסיוע בדיור בהכנסה נמוכה (HAP) המוצעות על ידי סוכנות הייעוץ לדיור שכונה NeighborhoodWorks.

אם ברצונך ללמוד עוד על תוכנית הבעלות על בתים

אנא פנה לאחד מיועצי הדיור. הלשכה מבינה את הנושאים המכוסים על ידי יועצים מוכרים HUD המציעים ייעוץ לבעלות על בתים ללווים פוטנציאליים. פרק ראשון מספק סקירה כללית של ייעוץ דיור והקדמה קצרה עם יסודות הייעוץ למשכנתא וחשיבות ניהול האשראי. תכניות הלימוד לייעוץ דיור נועדו לספק כמה מיומנויות ספציפיות אשר מרכזיות בייעוץ מוצלח לבעלות על בתים, כמו פתרון בעיות, תכנון פיננסי וניהול בעיות ומיומנויות מעשיות לפתרון בעיות אשראי.

במהלך פגישת הייעוץ שלך

תקיים דיון על ההשפעה של משכנתא הפוכה על הנסיבות הספציפיות שלך ואילו שירותים ותוכניות, מלבד היפוך משכנתא, יכולים לענות טוב יותר על צרכיך. יועץ המשכנתא ההפוכה שלך ידון ביעדי המשכנתא ההפוכה ויסביר עד כמה חשוב לעזור לך לענות על צרכים אלה, ואפשרויות אחרות לעזור להם.

כדי לגלות איזו פעולה אתה יכול לנקוט, התקשר למוקד CHFA לקבלת מידע על הייעוץ למניעת עיקול הניתן על ידי מרכז ייעוץ. אם יש לך שאלות לגבי אופן ההיערכות לייעוץ במימון משכנתא הפוכה, תוכל להתקשר למספר 1-800-435-2261 כדי לדבר עם יועץ למגורים.

היועץ ידון בצרכיך ובנסיבותיך ויספק לך מידע על סוגי עזרה חלופיים אחרים העשויים להיות זמינים. היועץ אחראי לעזור לך להבין את הדרך הטובה ביותר לענות על צרכי מצבך הכלכלי וכן על הדרישות לייעוץ במימון משכנתא הפוכה.

סוכנות הייעוץ מזמינה אתכם לקורס הכשרה לבעלי בית

בו המדריך עוסק במגוון רחב של נושאים, כולל אופן ההיערכות לקראת בעלות הבית, כיצד לקנות בית, לקבל משכנתא, ואיך החיים כבעלי בית . הכשרה מתקדמת ליועצי מגורים ניתנת על ידי האיגוד הלאומי ליועצי משכנתאות (NAMC), העמותה הגדולה ביותר של יועצי המשכנתאות במדינה. האתר מכיל מידע כיצד לקבוע אם ההלוואה שלך נמצאת בבעלותה או מובטחת על ידי פאני מיי או פרדי מק וכיצד למצוא סוכנות ייעוץ דיור מוסמכת על ידי HUD. לאחר שסיימת פגישה והכרת את יסודות המשכנתא ההפוכה, יועץ ינפיק אישור על ייעוץ HECM כדי לאמת מול המלווה שסיימת בהצלחה את הייעוץ. Z מציעה למלווים אפשרות להאריך משכנתא בעלות גבוהה מבלי לקבל תחילה אישור בכתב כי הצרכן ביקש ייעוץ מיועץ המאושר על ידי HUD האם המשכנתא מומלצת. אם היועץ שלך מבין היטב כיצד פועלת משכנתא הפוכה לאחר הפגישה ומשווה אותה לחלופות אחרות בבית, הוא יכול להנפיק לך אישור המאשר את המלווה שלך כמלווה אם סיימת בהצלחה את הייעוץ, או אם היועצים בטוחים שאתה להבין את היסודות של אופן הפעולה של משכנתאות הפוכות ולהשוות ביניהן עם חלופות אחרות של "הון עצמי" אם הן אישרו שסיימת את הייעוץ בהצלחה.

דילוג לתוכן