מה ההבדל בין data analyst ל data scientist?

משרות בניתוח נתונים: מה הם עושים?

לנתחי נתונים ולמדעני נתונים יש הרבה במשותף, אבל יש להם תפקידים שונים. מנתחי נתונים מתמקדים באיסוף הנתונים, בעוד שמדעני נתונים מתמקדים יותר בניתוח.

מנתחי נתונים אחראים בדרך כלל לאיסוף והכנת נתונים לניתוח. ייתכן שהם יצטרכו לנקות מערכי נתונים מבולגנים או לזהות מידע חסר שישפיע על הניתוח בהמשך. למדענים נתונים, לעומת זאת, יש תפקיד אנליטי יותר והם משתמשים בכישוריהם כדי לנתח את הנתונים שנאספו על ידי האנליסטים.

מנתחי נתונים ומדעני נתונים הם שני סוגים שונים של עבודות בתחום ניתוח הנתונים. מנתחי נתונים הם יותר בצד העסקי, בעוד שמדעני נתונים הם יותר בצד הטכני.

מנתחי נתונים בדרך כלל עובדים עם צוות כדי ליצור דוחות שעוזרים לחברות לקבל החלטות. ייתכן שיוטלו עליהם גם שימוש בתוכנת ניתוח כדי לאסוף ולנתח נתונים, כמו משוב מלקוחות. מדעני נתונים, לעומת זאת, מבלים את רוב זמנם במחשב בכתיבת קוד או ביצירת אלגוריתמים לפרויקטים חדשים.

מה זה ניתוח נתונים?

מנתחי נתונים הם אנשי מקצוע המנתחים נתונים ומספקים תובנות התומכות בקבלת החלטות אסטרטגית. מדעני נתונים הם אנשי מקצוע המנתחים נתונים ומספקים תובנות התומכות בקבלת החלטות אסטרטגית, כמו גם בפיתוח מוצרים ושירותים חדשים.

מנתחי נתונים אחראים על ביצוע מחקר, ניתוח נתונים, זיהוי דפוסים ומגמות, פיתוח המלצות והצגת ממצאים ללקוחות. מדעני נתונים אחראים על ביצוע מחקר, ניתוח נתונים, זיהוי דפוסים ומגמות, פיתוח המלצות, פיתוח מוצרים/שירותים חדשים על סמך הממצאים שהם חושפים מהניתוח שלהם.

ההבדל בין מנתח נתונים למדען נתונים הוא שהראשון אחראי על ביצוע ניתוח על מערכי נתונים קיימים בעוד שהאחרון מתמקד ביצירת ידע חדש באמצעות שימוש במיומנויות האנליטיות שלהם.

מנתחי נתונים הם האנשים שאחראים על ניתוח הנתונים ומתן מידע למקבלי ההחלטות בחברה. מדעני נתונים, לעומת זאת, משתמשים בנתונים כדי לפתח תובנות חדשות שיכולות לעזור להניע החלטות עסקיות.

מנתחי נתונים בדרך כלל מתמקדים יותר בניתוח סטטיסטי ובדיווח, בעוד שמדעני נתונים מתמקדים יותר בניתוח חזוי ולמידת מכונה.

מנתחי נתונים בדרך כלל עובדים עם סוג מסוים של תוכנה כמו Excel או Tableau, בעוד שמדעני נתונים בדרך כלל משתמשים בקוד שנבנה בהתאמה אישית כדי לבצע את עבודתם.

איך להיות מנתח נתונים או מדען נתונים?

מנתח נתונים הוא אדם שאוסף, מארגן ומנתח את הנתונים.

מדען נתונים הוא אדם שמבין את המתמטיקה הבסיסית של הניתוח ויכול גם להמציא דרכים חדשות לנתח נתונים.

שני התפקידים חשובים בתחום ניתוח הנתונים, אך הם דורשים מערכי מיומנויות שונים.

מדעני נתונים הם תת-קבוצה של מנתחי נתונים. הם מתמקדים בעיקר במדעי הנתונים, בעוד שהאחרון מתמקד יותר בשיווק. מנתחי נתונים משתמשים בניתוח כדי לעזור לעסקים לקבל החלטות מושכלות על ידי פרשנות וניתוח נתונים. מדעני נתונים משתמשים בלמידת מכונה, בינה מלאכותית וכלים מתוחכמים אחרים כדי להפיק תובנות מנתונים.

ההבדל העיקרי בין מנתח נתונים למדען נתונים הוא שהראשון מתמקד יותר בשיווק בעוד שלאחרון יש מומחיות במתמטיקה ובמדעי המחשב. תפיסה מוטעית נפוצה לגבי שתי המשרות הללו היא שהן דורשות תארים שונים – זה לא נכון שכן שתיהן דורשות תואר ראשון במתמטיקה או במדעי המחשב או בסטטיסטיקה.

עבור עוד מידע בנושא של מה ההבדל בין data analyst ל data scientist? ניתן לבדוק כאן: successcollege.co.il

נוטריון אנגלית

מדריך זה מספק סקירה מקיפה של התפקיד, החובות והאחריות של נוטריון אנגלי. מטרתו היא לסייע הן לנוטריונים הנוכחיים המבקשים לעדכן את הידע שלהם והן לאנשים

קרא עוד »
דילוג לתוכן