כל השלבים ליצירת יין

אנשים מייצרים יין כבר מאות שנים ועכשיו ייצור מקומי הוא תחביב פופולרי. התהליך הבסיסי של הכנת היין בעצמך קל לעשות בבית, אבל אתה יכול גם לקנות ערכות שיעזרו להקל על העניינים. עבור יין, ענבים או פירות אחרים כגון תפוחים, דובדבנים, אפרסקים, שזיפים ותותים ניתן להכין מענבים להכנת יין.

מדריך היין הפשוט שלנו בן שבעה שלבים מראה לכם איך מכינים יין בבית. לפרטים נוספים על פירות, תהליך ייצור היין ורשימת המרכיבים הזמינים ברשת, גלול למטה בדף זה לאינפוגרפיקה.

הכן מוצרי יין על ידי חיתוך פירות גדולים

גזירת עורם של פירות קטנים, קיצוץ פירות כגון צימוקים וסחיטת המוצרים עם ג'ינג'ר שורש. בוזקים את פני המיץ עם שמרי יין ומכסים במגבת דקה ונקייה. מערבבים את מרכיבי היין ומניחים את השמרים בתסיסה הראשית.

בתהליך ייצור היין

חשוב לשמור על טמפרטורת התסיסה בין 70 ל 75 מעלות צלזיוס יציבה, כאילו התסיסה קרירה מדי זה יכול להוביל לעצירת התסיסה לפני ייצור האלכוהול. התבגרות יין המרתף פירושה שהיין נשמר בחביות עץ אלון למשך זמן מה, מה שמאפשר ליין לשפר את טעמו. אחסון יין לפני בקבוק, מכיוון שהדבר הופך את טעמו לחזק יותר.

ענבים שנקטפו טריים הם חומר הגלם המועדף ממנו מייצרים יין

באקלים הקריר של צפון אירופה ומזרח ארצות הברית, חוסר ההבשלה להבשיל מחייב קצירת ענבים לפני שהם מגיעים לבשלות מלאה. יין עם פוטנציאל יישון אפשרי הוא בעל רמות הטאנין הגבוהות ביותר – במיוחד יינות אדומים -.
למידע נוסף אודות סיור ביקב עליך לבקר באתר meshekofir.co.il

בהתאם לענבים, לאזור ולסוג היין שהיינן רוצה לייצר, השלבים המדויקים של תהליך הקטיף יכולים להשתנות בהתאם לזמן, לטכניקה ולטכנולוגיה. כאן תוכלו למצוא מדריך תמונות לשלבים המשמשים לייצור יין, מהקציר ועד לבקבוק.

בשלב זה הענבים עדיין שלמים מגבעוליהם, למעט העלים והגפנים שעשו את דרכם מחוץ לכרמים.

ביין לבן

הענבים נלחצים כדי להפריד את הקליפות מהענבים ואז מכניסים אותם למיץ כדי להפריד את הקליפות במהלך התסיסה. יין אדום מחייב לחיצה על הענבים כדי לשחרר את המיץ לפני שהם נכנסים למיכל התסיסה, כך שהעור והמיץ יבואו במגע מבחינת הטעם, הצבע והמבנה. במקרה של יין לבן, העור אינו צריך לבוא במגע עם המיץ במהלך התסיסה, מכיוון שלוחצים על המיץ כדי להתחיל בתהליך התסיסה.

יין לבן עשוי מזרעים, שהם קליפות מוצקות המופרדות מהמיץ כדי למנוע טאנינים, צבע ושטיפה מהיין. מצד שני, יין אדום מיוצר גם מזרעים, אך הקליפות עשויות להישאר במגע עם המיץ, מה שמעניק לו טאנינים, טעם וצבע נוספים.

כאשר מייצרים יין לבן מענבים אדומים

זה נעשה על ידי מיצוי המיץ שלהם ללא מגע עם קליפות הענבים. יין רוזה מיוצר ממיץ ענבים אדום שעשוי להישאר במגע עם עור כהה כדי לקבל צבע ורוד, והמצמצם של הצעיר מעורבב עם יין אדום ולבן. בתחילת התסיסה הראשונית מוסיפים שמרים לתירוש היין האדום שנמצא באופן טבעי באוויר הענבים עקב שמרים סביבתיים.

מתכונים לסוגי יין מסוימים עשויים לדרוש מהיינן או מהיינן לפקח על ויסות כמות השמרים במהלך התסיסה ושלבי תהליך אחרים

ניתן לבצע אוטומציה של תהליך הייצור ביקבים בינוניים וגדולים, אך יקבים קטנים יותר יכולים להשתמש במכבשים המופעלים ביד או לאחסן יינות במרתפים מעופשים.

יש לשלוט כמעט בכל היבט בייצור היין בכדי לייצר יין איכותי

התזמון כולל קטיף הענבים בזמן הנכון, הוצאת תירוש במקביל, פיקוח וויסות התסיסה ואחסון היין נכון. למשתנים כמו מהירות קציר הענבים, טמפרטורת הריסוק, זמן התסיסה וההבשלה, תכולת הסוכר והחומציות של הענבים שנקטפו וכמות הגופרית הדו-חמצנית שנוספה במהלך התסיסה, יש השפעה עצומה על איכות היין המוגמר. .

ייצור יין מתחיל בבחירת הפרי

התסיסה שלו באלכוהול וביקבוק הנוזל המוגמר. תסיסה אלכוהולית היא הבסיס לייצור כל המשקאות האלכוהוליים והיין אינו שונה מכך. —- קציר ענבים הוא החלטה רגישה של מגדלי היין במהלך כל המחזור השנתי של הכרמים. הייננים רוצים לבחור את היינות הבשלים והפירותיים יותר שהם בוחרים. לאחר בקבוק היין מחליבים הייננים ליישנו לתקופה מסוימת.

באזורי יין מסוימים בעולם הישן, ישנם חוקים המסדירים כמה זמן יינות מסוימים יכולים להתבגר במיכלים מסוימים. חוקים אלה אינם קיימים בעולם החדש, אך התבגרותו של יין היא חלק מכריע בתהליך.

ישנם חמישה שלבים בסיסיים בתהליך ייצור היין

כלומר קציר וקציר. יין אדום מיוצר על ידי חובת עיסת ענבים אדומים ושחורים ותסיסה בקליפות הענבים מתרחשת בכדי להעניק לו את צבעו. יין לבן מיוצר גם על ידי תסיסה של המיץ המתקבל על ידי לחיצה וריסוק הענבים למיצוי המיץ והקליפות מוסרות כדי למלא תפקיד אחר.

במקרה של יין לבן, הענבים עוברים מכתישה ללחיצה מבלי שהעור בא במגע עם המיץ. הענבים נלחצים ביין אדום אך לא במהלך התסיסה. ורדים מתחילים כיין אדום מכיוון שמיץ הפרי נלחץ מהפרי תוך זמן קצר לאחר מגע עם העור.

לאחר בירור, היין מועבר למכלים אחרים שיוכנו ליישון ובקבוק. לאחר היישון הוא מועבר מחביות עץ אלון למיכלי נירוסטה ובבקבוק. לאחר בקבוק היין, יינן היין נותן התבגרות נוספת.

דילוג לתוכן