התפתחות זוגית ואישית

הם נעשים נוטים הרבה יותר לנזילות, לניסיון לבנות, לשינוי חוויות וליחסים קרובים. התפתחות בדרך של גיבוש האישיות נתפסת בעיקר בהרגעה של רגשותיו. כאשר אתה מתכוון להרגיש את הרצונות, המחשבות והתשוקות של אנשים אחרים כדי לשמח אותם, אתה מרחיב את התפיסה שלך, אתה מתחיל לראות את העולם דרך עיניהם של אחרים.

פיתוח האינטליגנציה הרגשית הנחוצה למערכת יחסים טובה עם בן/בת הזוג שלך יכול לעזור לך להבין טוב יותר את כל האחרים ולהרמוניה עם העולם שסביבך

בנוסף לאינטגרציה הטבעית המתרחשת בין הדמויות והאישיות שלך, שותפויות יכולות להיות מעבדה נהדרת שבה אתה יכול לשפר באופן פעיל את הכישורים החברתיים שלך.

מערכת היחסים עם הכי הרבה פוטנציאל לצמיחה אישית

היא מערכת יחסים שקופה לחלוטין. במערכת יחסים זו, הרגשות האמיתיים ברורים, אך יחד עם זאת, אדם אחר מתקבל כאינדיבידואל עצמאי בעל ערך משלו. אם אתה יכול ליצור מערכת יחסים בטוחה, אדם אחר יכול להשתמש במערכת היחסים הזו כדי לקדם צמיחה אישית ושינוי בצורה חיובית יותר. זה עניין של לראות אנשים, לא את מי שאתה רוצה או רוצה שהם יהיו.

בסופו של דבר

אכפת לך מהם, מהיחסים שלך, ומקווה לספק יותר עבור שניכם. נראה שחלק מהדברים חסרים או חסרים, ואתה יודע שאתה יכול לעשות טוב יותר ביחד. אתה לא מאשים או מאשים, אבל כבר לקחת את האחריות לראות איפה אתה לא תמיד הכי טוב עבור מערכת היחסים שלך.

המדריך להתפתחות אישית

והדבר האחרון שאתה רוצה לעשות זה לבקש מבן הזוג שלך לעשות את מה שהוא באמת לא רוצה לעשות

אבל אתה לא יכול לדמיין למה הוא לא רוצה לשפר את עצמו אם תתחיל בזה דרך של צמיחה אישית. …והתפתחות, אתה יודע שלעולם לא תוותר. מצד שני, אם בן הזוג שלך לא תומך בך כל כך חזק במערכת היחסים שלך, סביר יותר שתוותר על הזדמנויות לצמיחה אישית. עם זאת, התוצאות מראות גם שכאשר אחד מבני הזוג עוסק בצמיחה אישית שאינה כוללת את בן הזוג השני לאורך זמן, הדבר עלול להוביל לבעיות בזוגיות ומקשה לראות את המתנות היפות שיש לזוגיות להציע. אבל עם הזמן, היתרונות הפסיכולוגיים של צמיחה אישית מתמשכת זו עשויים להיעלם מכיוון שזוגות אלו אינם מרוצים ממערכת היחסים שלהם.

שיפור התקשורת הזוגית

שינוי אישיות זה

ללא תמיכתם של בני הזוג האחרים, יוצר דיסוננס שיכול ויגרום לבעיות, כאבים, ותסכולים רבים שאפילו הרפואה הסינית המסורתית לא יכולה לפתור. בעיות כל כך גדולות שהדבר היחידי שמתחשק לך לעשות הוא להוציא דרכון פורטוגלי ולברוח מכן. כשאתה נשוי, אם בן/בת הזוג שלך לא יסלח לשאיפותיך, אתה יכול להקריב את השאיפה או מערכת היחסים שלך. אך החשש העיקרי שעשוי להיתקל בו במצב זה הוא שהתפתחות כזו של אירועים תהיה קשורה לרצון של בני הזוג לשנות את מערכת היחסים.
למידע מורחב בנושא של התפתחות זוגית ואישית יש לבקר באתר

ברגע שאנחנו נכנסים למרחב של מימוש עצמי

אנחנו לא רוצים שמערכות היחסים שלנו יפריעו לזה. עלינו לפתח את היכולת לשנות את נקודת המבט האגוצנטרית המקורית והמוגבלת שלנו ולהתחיל להרגיש ולהכיר את המציאות של אנשים אחרים. אמנם לא תמיד קל להיפרד ולהתחיל מערכת יחסים, אבל ברור שאולי אנחנו מחפשים לבלות יותר זמן עם אנשים שמאתגרים אותנו.

אחת הדרכים הקלות ביותר לוודא שמערכת היחסים שלכם עוזרת לכם לצמוח

היא להקיף את עצמכם באנשים הנכונים. בכל תחומי חיינו, מערכות היחסים שלנו לא רק עוזרות לנו להרגיש טוב, אלא גם עוזרות לנו להיות טובים. אם אתה רוצה לנצל את ההטבות האלה, הנה שש דרכים קלות למנף את מערכת היחסים שלך כדי לתדלק את הצמיחה שלך. מחקרים תומכים בכך, ומצביעים על כך שמערכות יחסים חיוביות יכולות לעזור לנו להצליח, לצמוח ולהיות טובים יותר.

כפי שאשתי ואני חווינו

לעתים קרובות בני זוג רומנטיים מעודדים ותומכים זה בזה כדי להשיג מטרות משותפות. זכרו, תמיכה בבן זוג מיני מעודדת צמיחה אישית, מה שמוביל לבריאות נפשית ולמערכות יחסים מאושרות ובריאות יותר. מחקר חדש מראה גם שאם יש לך בן זוג תומך, סביר יותר שתנצל את הזדמנויות הצמיחה האישיות שלך. (Feeney et al. מחקרים רבים הראו שזוגות יכולים לקיים אינטראקציה יחד כדי לשמור על הריגוש בזוגיות. חוויות חדשות מסייעות לצמיחה אישית.

מכאן שכאשר בן זוג חווה צמיחה אישית בכל יום נתון

זה יכול להוביל לצמיחה אישית. אינטימיות מוגברת ואיכות טובה יותר של מערכות יחסים עבור שני בני הזוג. עם זאת, גובה אינדיבידואלי גבוה באופן כרוני עשוי להיות קשור לרמות נמוכות יותר של תשוקה במערכת יחסים. מחקרים הראו, וכפי שניתן לצפות, ההתפתחות האישית שלך לאורך זמן היא חלק בלתי נפרד מהאושר שלך ירגיש, וזה בהכרח ישפיע על איכות הנישואים או מערכת היחסים שלך.

עכשיו

אם אתה רוצה להבין את הסיבות לכך שאתה או בן הזוג שלך מעודדים / תומכים זה בזה או לא מעודדים / תומכים זה בזה ביצירת החלטות שמובילות להתפתחות אישית של אחרים, הנה כמה שאלות נוספות שכדאי להרהר בהן. תוכל לענות על 11 השאלות למעלה כדי לעזור לקבוע את הסיבות שלך לתמוך או לא לתמוך בן/בת זוגך, או שאתה יכול להרהר אילו תשובות בן/בת זוגך עשוי לספק בהתבסס על כל הדפוס שאתה מבחין בו במערכת היחסים שלך.

לעומת זאת

אחד מכם או שניכם עובדים מסיבות אנוכיות יחסית, סביר להניח שמערכת היחסים שלכם זקוקה לתשומת לב מכיוון שתתייחסו זה לזה בדרך כלשהי, מה שמפריע להתפתחות אישית, לרווחה פסיכולוגית ו/או איכות הקשר. … אני גם יודע שאתה לא רוצה להכריח אותם לעשות כלום, אתה רוצה שהם ירצו לשפר את עצמם ואת מערכת היחסים שלך.

נישואים של אנשים מסוימים הם אסון

כיחידים, הם הגיעו לרמה גבוהה של התפתחות אישית ורוחנית. החיים הם מקום נפלא לגברים ונשים נשואים שיש להם בן זוג שתומך בהם לאורך כל הדרך. ברור שבן הזוג שתבחר ישפיע על הצמיחה האישית שלך מכיוון שהוא או היא יתמוך או יעכב את קבלת ההחלטות שלך לגבי החלטות חשובות שיעזרו לך לפתח את האישיות שלך, לשפר את כישוריך, להשיג את המטרות שלך ולפתח את הדימוי העצמי שלך. …

כפי שאתה יכול לראות

האדם (או המטפל) חייב להיות אדם מאוד בוגר על מנת ליצור את התנאים שבהם יכולה להתרחש צמיחה והתפתחות אישית אמיתית במערכות יחסים. יתרה מכך, אף אחד לא משיג את התנאים הללו במלואם, כך שהנוכחות של התאמה חשובה יותר מכל דבר אחר. זה אולי יפתיע אותך, אבל השינויים הבסיסיים והמתמשכים ביותר מתרחשים ביחסים חמים ואקספרסיביים, שבהם יש כבוד הדדי ודאגה חסרת פניות. מערכת היחסים החיובית שלנו היא מרחב בטוח עבורנו לעבוד על עצמנו עם התמיכה של האנשים שאכפת להם מאיתנו.

כאשר אתה משתמש במערכות היחסים שלך

כדי להשיג הון חברתי, אתה יכול גם לתרום לפיתוח של אחרים, וזו דרך נוספת להראות הכרת תודה. חילופי דברים אלה לא רק יהיו מהנים עבור שניכם, אלא הם יכולים גם לחדש מערכת יחסים שעלולה לעורר את הצמיחה הנוספת שלכם. זה גם יכול לעזור לך להפוך לאדם יותר מפותח, אמפתי ורגיש, מה שישפר את מערכת היחסים שלך עם כל אדם שאתה פוגש.

דילוג לתוכן