השתלות שיניים עם אובדן עצם

מטרת מחקר זה היא לנתח את תוצאות הטיפול בדלקת פרי-שתל, שבה, בנוסף לטכניקה הכירורגית הקלאסית, פגם העצם סביב השתל הדנטלי ממולא בחלקיקי BCP ביו-קרמיים. על מנת להקל על הערכת איכות הטיפול בחומרים מיוחדים המבוססים על סידן הידרוקסיאפטיט, נמדד אחוז איבוד העצם (עומק כיס העצם) ביחס לגוף השתל הדנטלי לפני ואחרי הטיפול. צפיפות הרדיו של העצמות לאחר מריחת חומר ביולוגי סינתטי קלציום הידרוקסיאפטיט שונה במקצת מזו של העצם השלמה של המטופל, מה שעשוי להצביע על דרגת מינרליזציה גבוהה יותר לאחר השתלת גבישי סידן הידרוקסיאפטיט.

לאחר זיהוי הפגם מהתמונה

רופא השיניים יכול להחליט כמה חומר עצם נדרש להשתלה מוצלחת. עבור השתלות שיניים, המנתחים יכולים לקחת חומר עצם מגופו של המטופל, לרוב מעצם השוק, מעצמות הירך או מחלקים אחרים של עצם הלסת, ולהשתיל אותו על החלק של העצם הדרוש לתמיכה בשתל הדנטלי. בדרך כלל, עצם הסנטר או החלק האחורי של הלסת משמשים להשתלות אלו.
עבור עוד פרטים מורחבים בנושא של השתלת שיניים לסת עליונה מחיר יש לבקר ב- dental-clinics.co.il

זהו המקור הטוב ביותר מכיוון שהוא משתמש ברקמה חיה ובתאים שלמים מהגוף שלך

כדי לקדם היווצרות וריפוי עצם. בהשתלת עצם, חלק מהעצם הבריאה נלקח מאזור אחר בגוף ומושתל באזור הפגוע. עצם היא רקמה חיה, ולכן היא עלולה להיחלש או להינזק, ותהליך הריפוי עשוי לכלול השתלות עצם. ייתכן שיחלפו מספר חודשים עד שהעצם תתרפא מספיק כדי לתמוך בשתל.

אבל חשוב לתת לו מספיק זמן

כדי להשיג דריסת רגל ולצמוח לפני ניסיון להשתיל. את השתלת העצם יש צורך לבצע בדרך כלל מספר שבועות ואף חודשים לפני השתלת השיניים על מנת שהשתלת העצם תתמזג עם העצם הטבעית ותעזור לה לצמוח. לאחר שהעצם הונחה במקום בו היא נחוצה, ניתן למקם את השתל תוך שמירה על בריאות הפה. הליך זה אפשר לאינספור אנשים לקבל שתלים באזור שאחרת היה קורס במהירות ומשאיר אותם עם בעיות שיניים חמורות.

עם זאת

זה יכול להיות בעייתי שכן שיניים חסרות מובילות לרוב לאובדן עצם. עם הזמן, זה מעורר מחזור הרס שבו השיניים ממשיכות להידרדר ולנשור, מה שמפחית עוד יותר את צפיפות העצם. מבלי לחזק את השן, העצם באזור זה למעשה מתחילה להתכווץ. אבל ברגע ששן אובדת או מוסרת, העצם הזו תתחיל להיספג מחדש ללא כל גירוי משורש השן.

ניתן למנוע אובדן עצם על ידי החלפת עצם הלסת בשורש שיכול להפעיל לחץ שווה או דומה לזה של שיניים טבעיות

ניתוח שתלים יכול להחליף שן אחת או יותר אם יש מספיק עצם כדי לתמוך בשתלים. חולים פוטנציאליים להשתלים צריכים לבצע את ההליך בהקדם האפשרי לאחר אובדן שיניים כדי למנוע איבוד עצם באזור זה.

מטופלים שרוצים לקבל שתלים דנטליים אולי שמעו שהם יכולים לשחזר את רוב מבנה העצם החסר באמצעות סדרה של השתלות עצם

המאפשרות החדרת שתלים לאחר סדרת פעולות נוספות זו. אפשרות אחת כוללת שימוש בשתלים זיגומטיים, שיכולים לסייע לחולים הסובלים מאיבוד עצם חמור להחזיר איכות חיים תקינה. במידה והשתל הזיגומטי אינו מתאים, במיוחד במקרה של אובדן עצם הלסת, גם השתלות עצם יכולות לסייע בתיקון הלסת ולאפשר השתלות שיניים.

לאחר ההסרה

חומר השתלת העצם מוחדר לחלל השן, שם הוא מאט את איבוד העצם ומסייע בשמירה על מבנה העצם עד שניתן להכניס את השתל. כשהשן שלך נושרת, החלק בלסת התומך בה מתחיל תהליך שנקרא ספיגה. הגוף שלך למעשה מתחיל לספוג מחדש תאי עצם מהאזור שבו השן התנתקה. למרבה הצער, אם יש אובדן משמעותי של הלסת התחתונה שלך, בדרך כלל אין מספיק עצם להחזיק את השתל במקום לפני שמתרחשת אוסאואינטגרציה.

הסיבה העיקרית שרופאי שיניים ממליצים על השתלות שיניים להחלפת שיניים

היא משום שהם יכולים למנוע אובדן של הלסת התחתונה. עבור רוב המטופלים, שתלים דנטליים הם אפשרות טיפול טובה יותר מכיוון שהם יכולים להגן על הלסתות, לא ירקבו ולתפקד כמו שיניים טבעיות. תותבות הנתמכות בשתל יכולות לשמור טוב יותר על רקמת העצם, מכיוון שתלים מרובים המשמשים כעוגנים עוזרים לשמור על חוזק עצם הלסת. זה הופך לבעיה כאשר למטופל יש אובדן עצם או צפיפות עצם משמעותיים, ולכן אין לו את התמיכה הפיזית הנדרשת לקליטת השתל הדנטלי בצורה תקינה.

אם לא מטופלים

זיהום ואובדן עצם יכולים להתקדם עד לנקודה שבה לא ניתן לטפל בשתל ויכולים להוביל לאובדן מוחלט של השתל. אובדן עצם חמור למדי ידרוש ניסיון של רופא שיניים מומחה שהוכשר בטיפולים כירורגיים מורכבים כגון השתלות עצם והשתלות שיניים זיגומטיות. במקרה זה, יתכן שיידרש ניתוח נוסף, כגון השתלת עצם או הרמת סינוס, לחיזוק עצם הלסת לפני הנחת השתל, מה שאומר שההליך יהיה יקר וקשה יותר, ושיקום השן ייקח יותר זמן. .
עבור פרטים מורחבים בתחום של השתלת שיניים מחירון והשתלות שיניים עם אובדן עצם באפשרותך להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

במקרים אלה

בדרך כלל נוכל להשתמש בגשרי שתלים או בשיקום שתלים כדי להחליף שיניים חסרות: אנו קובעים את האזור היציב ביותר של הלסת התחתונה, היכן שיש יותר עצמות, במידת הצורך, משתילים אותו, ואז אנו להתקין את השתל. בעבר, אם למטופלים לא הייתה מספיק עצם לצורך התקנת שתלים, היינו צריכים לספק טיפולים חלופיים, כגון גשרים דנטליים או תותבות נשלפות. אבל ההתקדמות הטכנולוגית והרפואית שינתה את המציאות הזו. למטופלי שיניים עם מבנה עצם פגום או צפיפות עצם נמוכה יש כעת אפשרויות מרובות לעזור כאשר הם זקוקים להשתלת שיניים.

רופאי שתלים הפכו למומחים בשיקום או התחדשות של עצם במכתשי השיניים שלא יוכלו לתמוך בהנחת השתלים ללא הגדלה

מחקרי הגדלת עצם סיפקו עדויות משכנעות המעניקות לרופאים אמון רב יותר בתוצאות החיוביות של הליכי חיזוק עצם, שיש להם השפעה משמעותית על הצלחת הטיפול בשתלים בטווח הארוך.

שתלים הם הדרך האמינה והמעשית ביותר להחליף שיניים חסרות מכיוון שהמטופל קיבל יותר משן חדשה אחת. השתלים גם נראים טבעיים מאוד ויכולים למנוע אובדן לסת שעלול להתרחש לאחר אובדן שיניים.

כיום

שתלים עם כתרים צמודים הם הטיפול המועדף לאובדן שיניים מכיוון שהם פועלים כמו שיניים טבעיות ומסייעים בשימור מבנה הלסת, ומונעים ניוון עקב אובדן עצם. הם משפרים את מראה החיוך של המטופל, אך אינם משפיעים על הלסת או על צפיפות העצם מכיוון שהם אינם מתאימים לעצם כמו שתלים דנטליים. הסיבה לכך היא שהם ממוקמים בעצמות הלחיים, הממוקמות רחוק יותר מבסיס השן. בעוד שתלים דנטליים מסורתיים מחוברים ללסת, שתלים דנטליים זיגומטיים מחוברים גם ללסת וגם לעצמות הלחיים.

דילוג לתוכן